EmiliasFamilj

Alla inlägg under augusti 2008

Av Martina - 4 augusti 2008 21:58

Vet knappt var jag ska börja men så här blir det:


Har pratat med prästen som ska döpa Emilia. Det känns himla bra, vi ska träffa henne för att diskutera ang dopdagen. Emilias dopklänning har kommit och den e underbar. Har fixat lite med dukningen. Köpt lotuslyktor mm. 


Vi har beställt foton på Emilia och de har kommit. Superfina. Jag visar bara något av dem här.


Emilia har sagt mamma hundra ggr...nya favorit ordet!


Har varit och avtackat en av de bästa arbetskamrater jag haft. Hon ska ut på nya äventyr. Lycka till Rebba du är bäst!


Vi har hunnit bada en del vilket hör sommarn till men som det har blivit alldeles för lite av. Emilia har åkt båt i skärgården på Landön. Så himla söt i den stora flytvästen. Har en jättefin bild på Emilia när hon sitter naken i vattenbrynet och plaskar. Fotot är taget bakifrån så man ser bara rumpan nersjunken i sanden :-) och hennes lilla solhatt nerdragen övr öronen. Förklarar bilden eftersom att jag inte vill lägga ut den på nätet.


Det har blivit nån runda till förmedlingscentralen i tyringe men inga inköp direkt.


Fick reda på att det fanns en thaivagn här i åhus så snart skiter jag väl ut nudlar... Älskar maten där. Jag och Lotta käkade thaimat här om veckan men döm om min förvåning när hon i första hand ville ha potatismosgeggamojja:-) ja ja hon e lite tokig nu he he he.


 Ett och annat besök på glassbåten har det också plötsligt blivit.


Har haft bilen på service. Släpade upp stackars Lotta tidigt på morgonen så att hon kunde köra mig och Emilia hem från bilverkstan. Det blev 4700kr någonting för kalaset och jag höll på att avlida...


Självklart har vi besökt föräldrarna både i Linderöd och på Landön.


Emilia har varit förkyld från och till i snart 7 veckor och det är sååååå tradigt. Hon har hafr lite feber nu i helgen men hon e pigg och glad. Martin har legat med feberfrossa sedan i fredags. Idag var han hos läkarn. Sänkan var skyhög så de trodde att det var baktriellt, hoppas det annars är det nåt supervirus som kan ta jättelång tid... Vad vill ödet egentligen med oss? Vi hade så mycket vi ville göra och komma igång med och så kommer den hä skiten ivägen. Hoppas att jag slipper...


Ett BVC besök har det också hunnit bli. 6900g någonting väger lillskiten nu. Vi älskar vår lilla snuttetutta.


Nu e jag dödstrött och ska lägga mig. God natt mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards