EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Återbesök

Av Martina - 14 maj 2009 22:56

Idag var det dags för återbesök i Lund. Nu i början kommer vi att åka ner var 14:de dag ungefär. Första besöket var med sjukgymnasten. Det gick sådär. Emilia sket typ 2 ggr under ett 20 min pass!!! Pga alla antibiotika kurer så har hennes naturliga magbakterier försvunnit och en annan bakterie tagit över vilket leder till att hon är dålig i magen och fortsätter att gå ner i vikt och den dåliga avföringen fräter på hennes hud så hon får ont när man ska torka henne. Tycker faktiskt lite synd om henne.


Sen var det dags att träffa läkaren. Vi tittade på hennes röntgenbilder av lungorna och han visade oss hur man avläser dom. Sen lyssnade han på lungorna, kände på magen mm. Emilia har fått lite barneksem i knävecken så det blev lite salva utskriven också. Varför inte lite mer mediciner när hon ändå tar så många..

   


Efter det var det träff med kuratorn. Hon är väldigt duktig på mycket som  rör behoven runt sjukdomen Cystisk Fibros men tyvärr går hon i pension nästa vecka. Hon hann dock att hjälpa oss med några betydelsefulla möten som ska göras vilket vi är mycket tacksamma för. 

Sista mötet blev med dietisten. Lite allmän genomgång och viktkontroll.


Nu ikväll var det dags för något mycket trevligare nämnligen BOWLINGTURNERING med jobbet. Jag, Anna och Linda hade anmält oss från vår grupp. Vi klädde oss i ljusgula teamkläder för att verkligen visa att vi går inför uppdraget:-). Kaxig som fan så låter jag mina föräldrars granne veta att han ska få stryk så det ryker om det. Tyvärr hamnade vi banorna brevid varandra. De satte den ena striken efter den andra medans vi sköt av banan, tappade klot och snubblade rundor... Men kul hade vi.



 

Nu är jag supertrött och ska snart lägga mig. Visar lite bilder från tidigare i veckan. Sov gott.


Emilia hjälper till med tvätten.

Tjejen har blivit duktig på att inhalera.

Hos farmor på Landön

Ska jag plocka han eller??? Neeeeeej

Dagliga promenaden när emi ska sova

Snart hemma igen...

...och då sover hon oftast 1,5 timme till (skönt)

En gullig bok som Lotta har gjort....

...med inte fullt så gulliga foton:-)

 
 
Ingen bild

Linda

15 maj 2009 16:14

Åh gud, Emilia hade gladeligen kunnat ta några av mina överflödskilon! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards