EmiliasFamilj

Alla inlägg under juni 2008

Av Martina - 29 juni 2008 20:23

Igår var jag lite hes och kände mig inte helt frisk men ändå på bättringsvägen...trodde jag. Vaknade idag med jätte jobbig röst, värk i bihålorna och trött som bara den. Men vad gör man? Emilia vill ju upp när hon vaknar och vill gärna hålla full rulle. Nu har hon ju kommit på hur man förflyttar sig smidigt och snabbt med gåstolen och vill ju därför utforska allt. Det e ju himla härligt att se henne sätta fart när hon har hittat nåt hon vill komma åt. Blir det tyst en lång stund så vet man att hon har fått tag på nåt som hon förmodligen inte ska ha.


Vi la oss på ett täcke på golvet alla tre. Vi fick vila lite och Emilia kunde rulla rundor och leka lite. Det var väl behövligt.


Martin börjar också att bli förkyld, ont i halsen och lite snuvig. Emilia har ju varit lite snuvig och varm sen hon fick vaccin så nu är vi en himla kul familj...


Nej nu blir det tv och chips, gokväll.

Av Martina - 28 juni 2008 20:06

Yippie !!!

Shopping dag i Lund på Nova UTAN barn. Sofie kom och hämtade mig kl 08:30 och sen bar det av till Lund. På väg ner satt vi och planerade lite "husmakeover" Sofie har mycket ideer som hade varit kul att pröva. MEN det kostar pengar och säkert en massa övertalning hemma :-).


Vi kom fram typ 10 minuter innan det öppnade så vi fick stå snällt utanför med de andra nördarna och vänta. Där stod en man/gubbe med jätte pung det måste ha varit nåt typ av "jättepungbrock". Stackarn...


Jag hade ett mål och det var byxor. Har jättesvårt för att hitta byxor men den här gången tog det ungefär 15 min en kvart :-) så var det löst (Sofies förtjänst). Det var ett par mörkblå tajta jeans på JC. Sedan hittade jag en mörkblå top/tunika som man kan ha ett vitt linne under, också Sofies förtjänst. Hade nog bara kommit hem med linnen och leggings utan henne. Det blev en vit kofta också och ett par ljusbruna sandaler. Fin fint.


Vi lunchade också såklart och då blev det en bakad potatis med kyckling curry och PINJENÖTTER... smarrigt värre. Innan vi stack hem blev det även en kaffe latte och en choklad muffins (behöver ju lite socker kick ).


Det blev faktiskt en liten runda på bolagret innan vi begav oss. Hittade en jättefin och skön soffa till ett hyfsat pris. Måste hit med Martin så att jag kan visa soffan "live".


Självklart så hann jag att sakna min lilla familj. De är ju mitt allt. Martin hade satt upp våra nya lampor som vi köpte här om dagen, det blev himla fint. Dyra enligt mig, 439 kr stycket...men vi tänkte att man kommer ändå inte byta så speciellt ofta he he he.


Tack för en jätteskön dag med massa bra inköp Sofie!



Av Martina - 27 juni 2008 20:41

Tråkig dag :-(. Vi var på urnsättning av Martins mormor. Det var första gången för oss båda att va med på en sådan. Även om vi har haft en "begravning" eller minnes stund innan  så känns det såklart tugnt. Särskilt att se såren rivas upp för Gull-Britt (martins mamma).


Det var en skum känsla man hade när vi var på minnes gudstjänsten innan då vi satt längst fram med Emilia i vagnen 2 m från kistan... Cirkeln sluts men fortsätter på en och samma gång.


Efter urnsättningen så körde vi in till Sölvesborg för att äta (jag,martin,emilia,sten och gull-britt). Det blev grillfiletallrik för oss alla(emilia fick NAN he he). Gud så gott och gud så mätta vi blev.


Vi var jätte trötta efter den känsloladdade dagen så vi begav oss hemåt efter det att vi ätit. Sen var det lugn kväll framföt tv´n och hyrd film innan vi gick och la oss vilket vi gjorde hyfsat tidigt.

Av Martina - 25 juni 2008 22:28

- Emilia fick prova att äta själv idag,gick inget vidare


- Emilia fick pröva sitt nya vindskydd,tradigt tyckte hon.


- Emilia pussades med Lotta idag,gulliga!


- Emilia seriös ibland


- Martin fick fiiiiin blomma av rolle & lotta. Lotta är superduktig florist.


Av Martina - 20 juni 2008 20:21

Ja vi har bytt tradition. Vi brukar fira midsommar med våra närmsta vänner men nu när vi har fått Emilia så vill vi skapa traditioner med släkten. Martins kusinbarn fick också barn 2007, en liten pojke så det blir ju extra kul om ett par år när de två lever jäkel nere på Landön.


Vi sov över hos Martins föräldrar de har ju gott om plats och det var skönt att slippa behöva tänka på att man ska packa in allt  i bilen och väcka Emilia mm. Idag träffades vi allihopa igen och åt midsommardags lunch ihop , himla trevligt. Emilia har tränat lite på pianot också så nästa år ska hon spela till små grodorna he he. Sen kände vi att det var dags för oss att åka hem. Vi var jättetrötta. Nu sover Emilia och vi sitter och väntar på att fotbollen ska börja. Jävlar vilken match det var igår ! Ha det gott mina vänner.

Av Martina - 15 juni 2008 19:53

Idag körde jag och Emilia upp till mina föräldrar och hälsade på. Systra mir var redan där så hon passade på att åka med hem till stan sen. Emilia hade fullt upp som vanligt kanske lite extra idag. Kul när hon e så nyfiken och glad. Vi käkade middag och fikade sen tog vi det bara allmänt lugnt. Nu e vi hemma och planerar morgon dagen då vi ska hälsa på Sabina, Kenneth och Colin. Kanske syrran också hänger på.


Martin spelade golftävling idag, gick väl sådär he he he. Bättre spelande nästa gång...


God kväll och sov så gott.

Av Martina - 14 juni 2008 19:20

Det har varit en riktigt trevlig kväll. Sofie,Filip och Maja kom hit och grillade med oss. Det blev grillad kyckling och potatis i ugn med morötter,lök,champinjoner och nötter (doftar såååå gott).Emilia fick en söt liten rosa blomma och ett jättegulligt brev av Maja.


Fotbollen var riktigt dålig eller rättare sagt tråkig. Det bjöds inte på många överraskningar. Jag tror att vi alla hade gissat på att det skulle bli 2-1 till Spanien...


Var förresten förbi Lotta idag hon håller på att göra vid sitt gamla dockskåp. Rolle ska göra ett tittskåp också eller rättare sagt kanske 15 tittskåp he he he. Lotta visade massa söta små saker på nätet.


Jaha nu är det slut på denna dag och jag kommer att sova som att jag blivit klubbad, nerklubbad alltså.,.,. God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards