EmiliasFamilj

Alla inlägg under september 2008

Av Martina - 28 september 2008 20:12

Fredagen var en himla fel dag. Vi skulle till BVC sista besöket med föräldrargruppen (där). Jag hade fått för mig att det var kl 11 men så var det inte såklart. Min plan var att ta en underbart solig promenad dit och sen på hemvägen planera vad jag skulle göra av dagen för jag hade varit hemma själv både ons och tors och det fick banne mig räcka. Kl 09:35 tittar jag på min mobil och ser att jag har fått ett sms(ett bra tag innan men jag har på ljudlöst så jag hade inte hört det) från Martina som undrar om jag vill sluta upp med henne och Linda på väg till BVC och att de hade tänkt gå 09:30 isåfall... Panik. Packade snabbt som attan och slängde in oss i bilen. Vi hann iallafall.


På väg hem funderade jag på att köra till mina föräldrar men av alla dagar så var de ju såklart inte hemma den här dagen när jag ringde...de är alltid hemma annars. Efter många samtal fram och tillbaka så bestämde sig jag och syrran för att åka upp till föräldrarna och ta en lång promenad i skogarna där. Precis innan jag körde för att hämta upp syrran så kom föräldrarna hem de hade varit och shoppat på sönnarslövs plantskola... som vanligt. De skulle bara städa lite längs med vägen (egenvård av väg!!!) så vi kunde komma upp. Sagt och gjort vi kom dit och hade trevligt en stund.


På lördagen åkte jag in till stan för att träffa Sabina och Colin. Det var mycket folk på stan för det var ju långlördag. Det blev fika och liten, pytteliten shopping - en badrock till Emilia.


Jag och Martin hade bestämt oss för att storhandla på kvällen , så häftiga är vi en lördag kväll. Men det är skönt att slippa handla när det är fullt med folk. Jag kände mig skakig och konstig och hade gjort det fram och tillbaka under dagen så jag var väl inte jätte pigg på det. Skönt var det när det var gjort iallafall.


Idag fick vi lilla soffan såld så nu kunde vi flytta om möblerna hit och dit. Nu är det bara att planera ett besök till IKEA och sen fortsätta att lägga ut möbler och saker som vi inte ska ha på blocket.


I eftermiddags kom Rolle och Lotta hit och fikade. Jag gjorde mig till och bakade en kladdig chokladkaka och den blev nog fan kladdig...typ smetig. Gott men gud va jag fick onte i magen, det var nog inte riktigt bra att äta den så.


Nu är jag trött och ska sova. Märker att jag skriver slarvigt och jobbigt när jag inte har lust att skriva men ni får genomlida det ha ha ha. Måste ju uppdatera bloggen även när jag är trött. God natt.

Av Martina - 23 september 2008 20:25

Idag var det dags för babysim igen. Det är verkligen jättekul men också mycket jobb. Packning som ska slängas hit och dit både jag och Emilia ska duchas innan och efter mm. Efteråt blev det så klart fika på Barbacka och som vanligt blev det en Panini, ett glas saft, chokladboll och en kopp kaffe. Idag var extra kul för jag mötte en gammal vän som jag inte har träffat på jättelänge. Mina tankar har varit mycket hos henne för hon har haft det otroligt jobbigt. Hon har en blogg som bör läsas : http://alfons.blogg.se/index.html


Efter fikan stack jag upp på stan för att inhandla ett par vantar till Emilia...det blev lite mer. Det blev en jättesöt kofta, "tossar", "halsduk" och lite annat smått och gott. Innan jag körde hem var jag tvungen att köpa lite grönsaker på torget å jag kan bara säga att guuuuud va billigt. Jag köpte 4 tomater, champinjoner och lite lök slutsumma 12,50 kr.


Nu sitter jag här dödstrött som vanligt. Men det känns bra att sitta här i soffan med mitt kaffe och bara slappa framför idol/top model (zappar mellan dem). God natt !

Av Martina - 22 september 2008 20:56

Emilia har varit lite orolig hela natten. Det kan ha varit magen som spökade lite för vi hörde lite fisande då och då men det kan också ha varit att hon satte sig upp och la sig om vart annat. Det verkar som att hennes kropp gör det per automatik för att öva nu när hon väl kommit på hur det ska gå till.


Vi stack rätt så tidigt till Sofie och Maja idag. Himla trevligt tiden bara flög iväg. Emilia testade Majas gåvagn och den var populär så nu blir det väl till att inhandla en sådan så att Emi kan gå runt själv lite. När klockan började närma sig två begav vi oss i regnet till Lina där vi fikade och snackade ett bra tag. Jag och Emilia var väl hemma runt fem och då sov Emilia vidare en stund i vagnen så  jag passade på att plocka undan och packa inför morgondagen då det är babysim.


Nu är kl 21:09 och det känns som att det är första lugna stunden på hela kvällen. Förlåt Lotta och Mamma för att jag inte har ringt er men ibland rinner tiden ur mina händer. Nu ska jag slappa en stund innan jag går och lägger mig. God natt och sov så gott.

Av Martina - 21 september 2008 20:33

Japp nu är helgen över. I lördags åkte vi till EKO för att köpa lite växter till krukorna där ute. Inte har vi planterat allt än men 2 krukor hann vi med :-). Innan vi åkte till Eko kom Jonas och Johanna över på en blixtvisit. De skulle hälsa på några som bor på området brevid oss så därför passade de på att titta innom. Himla trevligt. De har värdens gulligaste ungar efter Emilia såklart he he.På kvällen hade Martin ett hemligt projekt med en vän men jag kan inte skriva om det än...


Emilia har tagit dunder kliv i helgen. Hon kryper men gärna bara på sin matta. Hon sätter sig upp från magläge och hon reser sig upp till stående själv mot olika saker. Igår reste hon sig upp genom att dra i oss när vi låg på golvet, sen stod hon och försökte släppa taget flera ggr. Man kunde verkligen se hur hon tränade. Sen tog jag henne och ställde henne upp utan att nåt eller någon var under räckhåll och då stod hon själv i 20 sekunder. Känns som att de närmsta månaderna kommer att chocka oss när det kommer till våran lilla älskling.


Tjejen som skulle komma och kolla på vår soffa som vi har lagt ut på blocket dök aldrig upp ringde inte ens..kasst tycker jag. Sen ringde en annan tjej som var från Malmö och  ville kolla soffan men hon skulle höra av sig om hon kunde fixa någon som kunde köra henne...ingen ringde...men vi hade inte  bestämt nåt med henne så det gjorde ingenting. Akvariet blev sålt så det blev iallafall lite mer plats i garaget och möbelkassan blev 600kr rikare he he.


Idag gick vi en promenad ner till havet och runt lite. Jätteskönt och mycket vackert. Fin skog och vackert hav med underbart väder. Vi var hemma efter 1,5 timme så det blev en bra runda. Martin rensade ogräs längs med hela häcken och sen klippte han gräset det blev hur fint som helst. Själv höll jag på att somna ståendes:-). Sen åkte vi in till stan och köpte skor och träningskläder till Martin på Intersport, det blev bra grejer tycker jag. Det blev en runda till Lidl också för att köpa mat till kvällen (+massa choklad:-( ). Det blev nån kyckling med skinka och ost i med bulgur och rödvinsås så vi blev mätta även idag...


Nu sitter vi här i soffan, jag bloggar och Martin tittar på golf. Jag ska snart lägga mig är dödstrött som vanligt när kvällen kommer. God natt.

Av Martina - 19 september 2008 21:45

Inget särskilt har hänt. Det har varit babysim, babyrytmik och föräldrarträffar med lite promenader i mellan. Även besök till mina och Martins föräldrar. Visar lite bilder, var så god...

Av Martina - 11 september 2008 21:22

Dagen började lite långsamt. Hade inget bestämt på schemat så det blev lilla Emilia som fick stå ut med att bli utklädd med mammas mössa och halsduk. Kul tyckte hon iallafall he he he.


Idag sov Emilia 2,5 timme på sin förmiddagsvila och det var ju faktiskt lite skönt för mig med tanke på att hon de sista dagarna bara har sovit 20-30 min istället för 1,5 h som hon brukar.


Efter middan så kände jag att vi måste ut en runda. Jag behöver röra mig lite och vi båda behöver frisk luft. Vi gick ner till havet vilket var skönt men det var lite mycket blåst för min smak så vi vände hem direkt.


På vägen hem passerade vi lekplatsen där vi mötte Martina med Loke och Liam så vi stannade och gjorde dem sällskap en stund. Emilia gungade vilket hon tyckte var mycket roligt. Hon skrattade var gång jag gav gungan en knuff  så det får väl bli fler besök dit på dagarna.


När Martin kom hem så stack vi till Ikea i Älmhult direkt för att kolla efter tv möbler mm. Vi tror att vi har hittat vad vi söker. Vi åt där och fråga mig inte varför vi gång på gång beställer de osmakliga köttbullarna???


Nu är vi hemma och Emilia är nattad och för hoppningsvis snart vi med för jag är jättetrött. Känner mig lite täppt i näsan...hoppas jag inte håller på att bli sjuk. God natt.

Av Martina - 9 september 2008 14:59

Idag har vi varit på babysim. Det är bara andra gången som vi är där men det är redan veckans höjdpunkt. Bebisarna får dyka och lära sig allmänt hur de ska röra sig ifall att de hamnar i vattnet. Det känns himla bra och tryggt. Efteråt så brukar vi fika på Barbacka och på min meny står det alltid: 1 panini, 1 kopp kaffe, 1 glas saft och 1 chokladboll MUMS.


Ikväll tog vi en lång runda i skogen när martin kom hem. Det var hur skönt som helst.


Nu är vi alla helt slut. Förresten så sov Emilia som en klubbad säl hela natten så mammagruppen tog nog också på krafterna he he. Ha d !!!

Av Martina - 8 september 2008 20:39

Jaha då var det måndag igen. Senaste veckan har jag försökt att röra på mig varje dag och tänka på vad jag äter och det har gått ganska bra. Idag var det vår tur att ha mammagruppen över på fika och lek så jag passade på att traska till affären på fm för att få min dagliga promenad. Det var himla skönt.


Klockan 13 började mammorna (och pappan) trilla in och vid 14 var huset fullt. Vilket liv och så mycket rörelse det har blivit i alla små bebisar. Vi gjorde mackor i smörgåsjärnet det var himla gott men inte så lätt att äta med hängande och klängande barn överallt. Det är alltid lika trevligt att träffa gänget. Imorgon är det babysim så nu ska väskan packas för det äventyret.


Jag har inte bloggat på ett tag och det är inte för att det inte har hänt nåt utan bara för att jag inte har pallat. Jag kommer att skriva och lägga ut lite bilder från Emilias dop för det var en fin och speciell dag. Men det blir när jag får tid och lust. Sov så gott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards