EmiliasFamilj

Alla inlägg under november 2008

Av Martina - 30 november 2008 20:55

Vi körde iväg redan kl 8 idag för att vara med på undervattensfotografering..det blir nog så att bilderna är roliga istället för fina..Jag kniper ihop ögonen, martin blåser upp kinderna och Emilia ser livrädd ut. Det blir kul när vi får dem he he.


Sedan tänkte vi gå på julskyltningen men det visade sig att den inte började förräns kl 12 !!! Så vi fick tänka om. Det blev en runda till EKO och sen tillbaka till stan. Vi hittade ungefär hälften av allt vi skulle ha.


Pallar inte skriva om allt som har hänt idag så nu ska jag sätta  mig och titta på sanningens ögonblick istället. Go kväll 

Av Martina - 29 november 2008 12:46

Vilken skön morgon jag har haft. Jag sov till kl 9. Låg och lyssnade på Martin och Emilia som verkade ha mysigt. Emilia har börjat digga med hela kroppen när hon hör musik innan skakade hon bara på huvudet :-). Jag gick upp och åt frukost och sen duchade jag länge och varmt, gött. När jag var färdig så gick Martin ut och tvättade fönstrerna så att att jag skulle kunna sätta upp adventsstakarna. Jag älskar denna månad med all belysning och myspys.


Ikväll ska vi till Martins föräldrar och äta planka. Jag har valt fläskfile eftersom att jag älskar kött (oxfile hade också funkat he he). Skriver nu för jag kommer förmodligen inte att orka skriva när vi kommer hem ikväll. Sätter kanske in lite bilder då.. Ha en trevlig kväll för det ska vi ha:-) 

Av Martina - 28 november 2008 20:44

Igår (torsdag) så kom Kicki förbi vid middagstid och fikade. Trevligt , vi har träffats alldeles för lite. Hon var väl här till kl 14 ungefär sen var hon tvungen att åka hem till hästarna.


Soffan skulle komma mellan 13-15 och självklart så blev det närmare kl 15.. Jag blev nästan lyrisk när de bar in soffan och ställde den på plats jag har ju väntat så länge. Jag slängde ut mattan på golvet och insåg rätt snabbt att den var för liten så idag lämnade vi tillbaka den och köpte en annan på bromölla möbelaffär. Den kostade 1695kr på rea...inte kul att lägga pengar på en sån sak men fint blev det.


Tania kom hem till oss igår kväll för att sova över tills idag, mysigt tyckte jag och Emilia tyckte att det var jättekul. Hon följde med till babyrytmilken idag. Efteråt fikade vi och sen följde vi med Sofie och Maja hem och där fikade vi igen:-). Jag har inte varit riktigt på G idag men nu ikväll känns det bättre. Sitter här och myser i soffan med en kopp varm choklad. Ska ta en filt och titta vidare på Idol.


Önskar er alla en trevlig helg. Kram.

Av Martina - 26 november 2008 20:15

Imorse gick jag bara runt och mös. Emilia tullta runt och lekte med lite allt möjligt. Hon försökte köra gåvagnen när hon var ståendes och sittandes i den (eller så väntade hon på att jag skulle köra runt henne:-)).


Vid 10-tiden stack vi iväg för att hämta upp Lotta. Vi skulle in till stan och leta upp en matta som jag har kollat in. Det blev en runda till EKO också  där köpte jag julgardiner till Emilias rum och det blev där jag  hittade mattan jag ville ha så den kom också med på flaket. Och som vanligt så missade jag att fotografera... OCH jag missade BVC.


Imorgon kommer Kicki hit på fm, och sen kommer soffan mellan kl 13-15 och så kommer lillsyrran hit på kvällen tror jag kul kul. Tack Lotta för idag vi får snart träffas igen gumman. Nu ska jag slappa på min supersköna madrass här på golvet...gokväll.

Av Martina - 25 november 2008 21:26

Idag skulle jag och Emilia hängt med Sofie och Maja till stan men jag kände att Emilia inte var riktigt på G. Förkylningen har slagit till hårdare än någonsin.


Uppdatering ang möblerna: Idag kom bordet hit. Mina kära svärföräldrar hjälpte oss att hämta det från bromölla så stort tack. De ställer alltid upp på alla sätt, vet inte hur vi ska kunna återgällda det stor kram till er.

Sen ringde de från MIO möbler och sa att soffan levereras på torsdag JIHAA säger jag. Så imorgon innan BVC så hänger Lotta med mig till stan och shoppar mattan som vi ska ha och eventuellt så köper jag julgardiner till Emilias rum när jag ändå är ute och far runt. Jag skulle nog inte klara av att fixa mattan själv med Emilia...lite knöligt hade det blivit.


Ikväll var vi och firade Rolle som fyller 33 år. Han börjar att bli en gammal man nu he he. Det var himla trevligt att träffa hela familjen igen det var ju ett tag sen nu. Sen var det ju inte fel med all god fika:-). Emilia firade nästan också med paket iallafall. Hon fick en gullig liten servis som hon slängde sig över. STORT TACK!


Nu hoppas jag bara på en bra natt, hörs imorgon...

Av Martina - 24 november 2008 21:01

Japp idag var det riktigt kallt. Jag och Emilia gick till Sofie och Maja för att snacka lite skit en stund innan det var dags för veckans bebisträff. Och för att kolla in soffan och GUD så härlig den är. Jag prövade Sofies jacka som hon hade när hon var gravid och den satt som en smäck på mig så jag fick köpa den för 200 kr. Gött att man har en varm och go jacka nu när kylan tränger på (även om det är en jacka som soffe hade när hon var HÖGGRAVID).


Emilia har varit lite lynnig idag. Ena stunden glad och andra stunden ledsen och supermammig. Hon skulle helt plötsligt inte äta heller men kunde dock tänka sig att dricka iallafall. Kl 17 och 19 ikväll så tog hon en hel välling så det lättade mitt hjärta jag hann ju bli lite nojjig.


Ingen soffa har kommit men jag har hört det ryktas om att den kan komma i början av veckan. Bordet hämtar vi imorgon så det börjar att dra ihop sig. Det har inte heller kommit något dagisbesked det ska ju komma nu i början av veckan sa kvinnan som jag pratade med i telefon. Hoppas att det kommer imorn.


Imorgon ska vi egentligen på babysim men jag har ringt återbud för det känns inte riktigt rätt att kasta henne i vattnet när hon e hostig och snorig .Så vi får väl se vad som händer istället. Ska kanske en runda till stan med sofie men jag får väl kolla av läget hur Emilia mår först. På kvällen ska vi till Rolle och Lotta på kalas. Lille Roland blir hela 33 år gamla gubben he he.


Nu är vi rätt trötta både Martin och jag så vi ska nog snart lägga oss. God natt vi hörs imorn! ( väldigt många IMORN)

Av Martina - 23 november 2008 21:09

Vad veckorna går fort nu. Snart är det advent och framförallt så har vi snart en soffa i vardagsrummet, jippie.


I Tisdags när vi kom hem efter babysim och stan så började Emilia att gå rundor själv här hemma. Skönt tycker jag som nu slipper gå runt med krokig rygg när Emi vill gå runt och utforska världen. Säkrast känner hon sig om hon får gå barfota. Med strumpor på så går hon

väldigt försiktig men ändå.. Jag träffade en gammal klasskamrat som heter Anna på stan i tisdags det var himla trevligt. Hon fick en liten pojke i maj tror jag att det var. En himla söt och glad liten kille. Jag hoppas att jag får tillfälle att träffa dem igen. Ska försöka åka och hälsa på dem.


Vi har varit och hälsat på Emilias farmor och farfar vilket alltid är lika trevligt. Måste tillägga att vi fick världens godaste mat när vi var där. Kött som var så mört att det bara smalt i min mun, mums.


Våra kvällar ser alltid ut så här: En brasa i kaminen, vi på en madrass på golvet och minst en bärbar dator igång... Imorgon ska vi hämta vardagsrumsbordet om det har kommit som det ska och sen är det bara att vänta på att de ska ringa från MIO möbler och säga att vår soffa har kommit. Har putsat fönster invändigt så nu kan jag inte göra så mycket mer inför advent. Pallar inte hålla på med t-röd och sånt för att kunna putsa utvändigt.


Idag har vi varit hos Emilias mormor och morfar och plockat lite grane. De har ju huggt ner granar längs med vägen i byn så då passade vi på och tog lite granris.


Förresten så e jag lite ledsen. Måste ringa tandläkaren imorn. Håller på att tappa tandköttet...det började under graviditeten. Gör lite ont så nu börjar jag bli lite rädd. Det konstiga är att jag använder elektrisk tandborste som jag blev tipsad om. Jag använder tandtråd och jag skjöljer med listerin...vad mer krävs?


Emilia är väldigt förkyld och har varit det ett par dagar nu. Dessutom har hon fått jätteröda kinder som är lite torra:-( hon ser ut som en liten påskakärring.


Nu ska jag sova + att Sofie bara stressar mig och säger att jag e den långsammaste späckberg hon någonsin sett(skoja bara). Så god natt på er kram.

Av Martina - 17 november 2008 20:47

Skulle ha varit på möte med jobbet idag 09 till 12. Packade in allt i bilen matstol, mat och väska. Startade bilen eftersom att det var frost på rutorna. Hade satt ner Emilia i bilbarnstolen och var på väg ut då det plötsligt ringde...mötet inställt. Gick ut, stängde av bilen och packade ur allt igen. Det var ju dom som hade hunnit ta sig hit redan från stan bla så jag ska inte klaga he he.


Carro(arb.kamrat) kom förbi med frallor så vi åt en andra frukost och snackade skit en stund. Sen kom även Anna(också arb.kamrat) och hon hade med sig lussekatter så då fikade vi igen gott, gott.


Sen var det så klart bebisträff som denna gång var hos Liam. Lika trevligt som vanligt. Vi fikade och sedan blev det lek på golvet där man allt som oftast befinner sig nu för tiden. Kameran var framme och en massa foton togs. Den ända jag inte lyckades fota idag var Liam (Lokes storebror) men jag tror bestämt att han lekte med något annat i annat rum..kanske inte alltid så jätte kul att umgås med alla bebisar när man är 6 år he he.


Nu sitter jag och skriver detta inlägg framför en varm brasa och bara njuter av den sköna värmen. Ska nog snart lägga mig, inget kul att sitta uppe när man varken har soffa eller bord. Så gott natt på er.

Ovido - Quiz & Flashcards