EmiliasFamilj

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Martina - 15 november 2008 20:26

Idag körde vi iväg en runda. Först till markislagret där vi bla hittade ängla  vingar eller rättare sagt fe vingar, det fanns både och men ängla vingarna var lite för stora för Emilia. Vi ska ju va med på julspel i kyrkan och då ska barnen i babyrytmikgruppen vara änglar.


Efter det körde vi en runda till EKO och där slank det ner både must och pepparkakor och lite annat smått och gott. Och ett måste under vinterhalvåret är ju en grillad i bröd innan man åker hem där ifrån.


Sist men inte minst eller vad man säger så åkte vi till MIO möbler och kollade in vår soffa och vilken matta vi ska ha till den. De vi har valt mellan är en svart och en gråsvart långhårig matta och det blir nog den helsvarta. Vi tog en kudde från soffan vi ska och gick bort till mattorna och jämnförde och den helsvarta blir nog bäst.


När vi kom hem kom 2 ungar som vi beställt jultidningar av. Kul tyckte jag och slängde mig över tidningarna eftersom att jag hade hunnit glömma vad jag beställt. Jag hade valt en bok som heter Vem matar djuren av Jan Lööv han har så fina bilder i sina böcker tycker jag. När jag började bläddra i den så kände jag väl igen den vilket var konstigt för den boken vi har med Jan Lööv heter Tomten berättar... Det var samma djävla bok men med olika titlar ja ja vad ska man göra?


Förresten, Emilia sov från kl 19:30 igår kväll till kl08 imorse så nu kan jag bara hoppas att denna natt blir lika dan. Idag har nästa tand också kommit igenom så nu kanske hon inte kommer att ha lika ont iallafall.


Ikväll har vi ätit tacos så nu sitter jag här och är proppmätt och tittar på Stjärnor på is som jag egentligen inte tycker är så där jätte underhållande. Fast Markus Fagervall är ju rätt ok..


Ha en trevlig lördag kväll mina vänner. God natt

Ovido - Quiz & Flashcards