EmiliasFamilj

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Martina - 7 november 2008 21:13

Vilken lång dag det blev... Körde hemifrån kl 07:15 och var hemma 20:30. Jag, Martin, Emilia och Gull-Britt körde upp till Gekås i Ullared för att shoppa loss. Vi skulle i första hand ha barnkläder, sånt som Emi ska ha när hon börjar på dagis. Vi möttes av en julpyntad byggnad och massor av folk. Vi slängde oss bort mot barnkläderna på en gång och hittade det viktigaste av allt..regnkläder. Det blev rosa och gulblå regnkläder (senare hittade jag bruna regnbyxor och brun och rosa randig regnjacka som jag egentligen ville ha men inte pallade skifta till :-( ).


Vi gick in 3 ggr. Var ju tvungen att lasta av i bilen då och då:-). Emilia var supersnäll hela tiden. Hon tycker ju att det är kul när det händer nåt. Vi fick ju se till att Emilia kunde följa sina rutiner när det gällde mat och sovstunder. Efter vi hade handlat klart så åt vi på en av restaurngerna utanför, det var inte supergott men vi var hungriga och trötta så maten slank ner snabbt ändå. Sen bar det av hemåt. Så med oss fick vi lite gott och blandat det blev barnkläder, kläder till mig och Martin, julpynt och lite husgeråd så vi var mycket nöjda.


Som tur var sov Emilia till 07:30 dan där på vilket var himla skönt för oss för vi behövde verkligen vila upp både fötter, själ och öron efter allt springande i gångarna och ljudet av allt folk. Snart är det advent och jag längtar tills jag kan slänga upp all belysning men än så länge får jag vänta... Förresten jag har ju inte berättat att vi varken har soffa eller bord kvar så nu längtar jag ännu mer till v48.. Gokväll 

Ovido - Quiz & Flashcards