EmiliasFamilj

Alla inlägg under december 2008

Av Martina - 29 december 2008 20:29

Det har varit en skön jul med mycket god mat och trevligt sällsakap. Emi blev inte rädd för tomten men en av nissarna var lite läskig:-).


Födelsedagen blev också toppen. Emi fick äta en bit tårta själv, det började bra men spårade snabbt ur he he.


Sen var det dags för lite jul igen hos mina föräldrar och åter igen en massa god mat och trevligt sällskap.


 Sedan var det 50 års kalas hos Martins kusin. Shit my britt va fin lägenhet. Den låg mitt i Kristianstads city och var på över 190 kvadratmeter. Den hade 2 supervackra kakelungnar. I ett av de stora rummen stod ett gigantiskt och vackert bord. Det sägs att yngsjö mörderskan blev dömd vid det bordet en gång i tiden. Inressant..då vet man vem som hemsöker dem iallafall:-).


Vikten..inte ner 0,5 kg som var målet men dock 0,3kg. Jag är tacksam att jag inte har gått upp efter dessa frosseridagar. Nu är vikten alltså 88,4 a long way to go but im going...


Detta blev en kortfattad bloggning men jag vill göra lite annat också i kväll. Var på bebisträff idag men jag glömde att fota..traaadigt för nu kommer gruppen att ändras lite..det blir fler pappor och färre mammor.

God natt på er nu alla vänner.


Av Martina - 22 december 2008 21:11

Jaha nu har det gått en vecka sedan invägningen så idag var det dags igen. Det har inte kännts som att min kropp har kommit igång trots cykling och promenader. Känner mig lika tjock och fluffig som vanligt. En anledning kan ju vara att det har varit den veckan i månaden som jag alltid är lite  fluffig...


Resultatet blev futtiga -1,3kg. Jag vägde  in på 88,7kg. Så idag ökade jag cyklingen från 30min till 45min. I vanliga fall brukar ju de första två veckorna ge snabbt resultat men men. Denna vecka blir ju allt annat än lätt. Onsdag jul hos martins föräldrar, torsdag kalas för Emilia, fredag julmiddag hos mina föräldrar och lördag 50 års kalas...Jag kommer att väga 0,1 ton nästa måndag.


Nej jag ska inte ge upp jag ska istället sätta målet på att tappa 0,5kg. Bättre lite än inget.


I helgen var vi och bowlade och käkade i bowlinghallen här i Åhus. Det var mycket trevligt. Det var vi och svärföräldrarna och martins bror. Jag fattar inte varför vi inte gör det oftare. Emilia provade också på men tyckte nog att kloten var lite för tunga. Jag beställde pepparstek och den var riktigt god. Jag älskar kött, ingen vegeterian här inte he he . Tack för den trevliga kvällen Sten och GullBritt!


Förresten jag har shoppat MINA julklappar . En locktång och en ny mobil. Fast mobilen får jag inte förräns efter jul. Om 3 dagar sa de men då är det en massa röda dagar så..


Nu ska jag snart sova, är rätt så trött och vi har lite att göra imorn. Ska göra knäck och köttbullar bla så nu säger jag god natt.



Av Martina - 18 december 2008 22:15

Lite Emilia bilder...


Jag har cyklat 30 min..


God natt..

Av Martina - 17 december 2008 22:14

Idag har det varit en underbar dag. Jag och Emilia har lekt, läst och vilat ihop. Det blev även en lååååång promenad i rask takt runt byn vilket kändes superskönt efteråt.


Jag har inte ätit något onödigt idag och det känns bra med tanke på att jag har lussebullar och saffranslängnd i frysen. Jag bakade ju i helgen och jag älskar allt med saffran. Min saffranslängnd är inte att leka med heller, det är både mandelmassa och vit choklad i... Tycker inte om när det är torrt och jävligt:-)


Nu ska jag hoppa i duschen och sen i säng. Förresten, bra jobbat Peter att du valde Wille he he he. God natt

Av Martina - 16 december 2008 20:19

Ja det var inte jag som utlöste skalvet för jag hoppade inte på träningscykeln förräns ikväll.


Jag och Emilia stack till Sofie och Maja idag. Extra skönt att snacka bort en stund nu när Emilia är så extremt klängig och mammig. När vi kom hem fick Emilia mat och sen blev klockan så mycket att det var hemkomst för Martin. Såååå skönt när han kom hem. Han plockade i ordning och lagade mat och tog hand om Emilia - allt på samma gång. Det var så skönt att få andas ut.




Onödigt ätande idag har varit 2 mackor och ett glas oboy som slank ner efter att jag kommit hem från Sofie. Jag kunde ha tagit frukt men men. Det har blivit 30 min på motionscykeln ikväll, någonstanns måste man ju börja. Det känns faktiskt helt ok så.













Kram på er och extra kram till min syster:-)

Av Martina - 15 december 2008 22:31

Av Martina - 15 december 2008 19:52



www.alfons.blogg.se 


Jag skänker en tanke till Catarina och hennes familj. Hoppas att jag hinner hälsa på er innan årets slut. Lycka till på föreläsningen. Kan tänka mig att det blir en tuff dag. Kramar på er allihopa.

Av Martina - 15 december 2008 19:07

Julaftons kväll förra året åkte vi in till förlossningen efter att jag fått vattenavgång som det så fint heter. Jag vägdes då in och vikten som höggravid och julmatssvullad var då 85,2 kg. Efter att ha läst det i mina förlossningspapper igår så bestämde jag mig för att väga in måndag morgon. Sagt och gjort vågen visade 90 kg...


Jag behöver nog inte förklara känslan men gör det ändå. Jag känner mig som ett jävla äckligt späckberg. Jag är fet, fet, fet. Jag brukar tänka i mitt stilla sinne när jag ser andra feta att det är konstigt att de inte gör något åt sin vikt i tid och att de är bortom all räddning när det kommer till att ha karaktär. Nu sitter jag här själv och är livrädd för att Greenpeace ska komma och tro att jag är en strandad val som ska räddas.


Så...jag skriver ut min vikt för att alla ska veta vilket jävla äckel jag är och på så sätt kanske kunna peppa mig själv att visa er att jag kan ändras och att jag har karaktär. Glömde säga att jag har tjockskador också, värk i rygg, nacke, axlar, knän och svullna fötter bla bla bla bla.


Nu har jag tyckt synd om mig själv en stund och det får räcka. Nu ska det cyklas varje kväll som Martin nattar lillan och inget överdrivet fett och sockerintag och skärpning med maten. Inga mackor till middag...det ska va riktig mat. Måste ju tänka på Emilia också. Behöver få in bra middagsrutiner. Invägning varje måndag.


A new Martina is soon rising . Bye

Ovido - Quiz & Flashcards