EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Operation : Viktnedgång / Välmående

Av Martina - 15 december 2008 19:07

Julaftons kväll förra året åkte vi in till förlossningen efter att jag fått vattenavgång som det så fint heter. Jag vägdes då in och vikten som höggravid och julmatssvullad var då 85,2 kg. Efter att ha läst det i mina förlossningspapper igår så bestämde jag mig för att väga in måndag morgon. Sagt och gjort vågen visade 90 kg...


Jag behöver nog inte förklara känslan men gör det ändå. Jag känner mig som ett jävla äckligt späckberg. Jag är fet, fet, fet. Jag brukar tänka i mitt stilla sinne när jag ser andra feta att det är konstigt att de inte gör något åt sin vikt i tid och att de är bortom all räddning när det kommer till att ha karaktär. Nu sitter jag här själv och är livrädd för att Greenpeace ska komma och tro att jag är en strandad val som ska räddas.


Så...jag skriver ut min vikt för att alla ska veta vilket jävla äckel jag är och på så sätt kanske kunna peppa mig själv att visa er att jag kan ändras och att jag har karaktär. Glömde säga att jag har tjockskador också, värk i rygg, nacke, axlar, knän och svullna fötter bla bla bla bla.


Nu har jag tyckt synd om mig själv en stund och det får räcka. Nu ska det cyklas varje kväll som Martin nattar lillan och inget överdrivet fett och sockerintag och skärpning med maten. Inga mackor till middag...det ska va riktig mat. Måste ju tänka på Emilia också. Behöver få in bra middagsrutiner. Invägning varje måndag.


A new Martina is soon rising . Bye

 
 
sofie

sofie

16 december 2008 08:10

You go girl!! Kramar Sofie

http://www.vi.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

16 december 2008 09:41

You go girl!=) Kram

 
Ingen bild

Linda

16 december 2008 21:45

Vad sjukt, hade inte ens sett ovanstående kommentar, och ändå skrev vi exakt likadant! Scary=)

 
Ingen bild

Lotta

16 december 2008 22:57

Du kan om du vill det vet du, jag tror på dig.... Vi kanske kan promenera tillsammans?? Jag behöver ju också tappa lite... Kan vi inte ses ppå torsdag kanske? Om det passar dig och så menar jag.. Love you

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards