EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Veckan som gick

Av Martina - 23 november 2008 21:09

Vad veckorna går fort nu. Snart är det advent och framförallt så har vi snart en soffa i vardagsrummet, jippie.


I Tisdags när vi kom hem efter babysim och stan så började Emilia att gå rundor själv här hemma. Skönt tycker jag som nu slipper gå runt med krokig rygg när Emi vill gå runt och utforska världen. Säkrast känner hon sig om hon får gå barfota. Med strumpor på så går hon

väldigt försiktig men ändå.. Jag träffade en gammal klasskamrat som heter Anna på stan i tisdags det var himla trevligt. Hon fick en liten pojke i maj tror jag att det var. En himla söt och glad liten kille. Jag hoppas att jag får tillfälle att träffa dem igen. Ska försöka åka och hälsa på dem.


Vi har varit och hälsat på Emilias farmor och farfar vilket alltid är lika trevligt. Måste tillägga att vi fick världens godaste mat när vi var där. Kött som var så mört att det bara smalt i min mun, mums.


Våra kvällar ser alltid ut så här: En brasa i kaminen, vi på en madrass på golvet och minst en bärbar dator igång... Imorgon ska vi hämta vardagsrumsbordet om det har kommit som det ska och sen är det bara att vänta på att de ska ringa från MIO möbler och säga att vår soffa har kommit. Har putsat fönster invändigt så nu kan jag inte göra så mycket mer inför advent. Pallar inte hålla på med t-röd och sånt för att kunna putsa utvändigt.


Idag har vi varit hos Emilias mormor och morfar och plockat lite grane. De har ju huggt ner granar längs med vägen i byn så då passade vi på och tog lite granris.


Förresten så e jag lite ledsen. Måste ringa tandläkaren imorn. Håller på att tappa tandköttet...det började under graviditeten. Gör lite ont så nu börjar jag bli lite rädd. Det konstiga är att jag använder elektrisk tandborste som jag blev tipsad om. Jag använder tandtråd och jag skjöljer med listerin...vad mer krävs?


Emilia är väldigt förkyld och har varit det ett par dagar nu. Dessutom har hon fått jätteröda kinder som är lite torra:-( hon ser ut som en liten påskakärring.


Nu ska jag sova + att Sofie bara stressar mig och säger att jag e den långsammaste späckberg hon någonsin sett(skoja bara). Så god natt på er kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards