EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Ännu en helg är över

Av Martina - 28 september 2008 20:12

Fredagen var en himla fel dag. Vi skulle till BVC sista besöket med föräldrargruppen (där). Jag hade fått för mig att det var kl 11 men så var det inte såklart. Min plan var att ta en underbart solig promenad dit och sen på hemvägen planera vad jag skulle göra av dagen för jag hade varit hemma själv både ons och tors och det fick banne mig räcka. Kl 09:35 tittar jag på min mobil och ser att jag har fått ett sms(ett bra tag innan men jag har på ljudlöst så jag hade inte hört det) från Martina som undrar om jag vill sluta upp med henne och Linda på väg till BVC och att de hade tänkt gå 09:30 isåfall... Panik. Packade snabbt som attan och slängde in oss i bilen. Vi hann iallafall.


På väg hem funderade jag på att köra till mina föräldrar men av alla dagar så var de ju såklart inte hemma den här dagen när jag ringde...de är alltid hemma annars. Efter många samtal fram och tillbaka så bestämde sig jag och syrran för att åka upp till föräldrarna och ta en lång promenad i skogarna där. Precis innan jag körde för att hämta upp syrran så kom föräldrarna hem de hade varit och shoppat på sönnarslövs plantskola... som vanligt. De skulle bara städa lite längs med vägen (egenvård av väg!!!) så vi kunde komma upp. Sagt och gjort vi kom dit och hade trevligt en stund.


På lördagen åkte jag in till stan för att träffa Sabina och Colin. Det var mycket folk på stan för det var ju långlördag. Det blev fika och liten, pytteliten shopping - en badrock till Emilia.


Jag och Martin hade bestämt oss för att storhandla på kvällen , så häftiga är vi en lördag kväll. Men det är skönt att slippa handla när det är fullt med folk. Jag kände mig skakig och konstig och hade gjort det fram och tillbaka under dagen så jag var väl inte jätte pigg på det. Skönt var det när det var gjort iallafall.


Idag fick vi lilla soffan såld så nu kunde vi flytta om möblerna hit och dit. Nu är det bara att planera ett besök till IKEA och sen fortsätta att lägga ut möbler och saker som vi inte ska ha på blocket.


I eftermiddags kom Rolle och Lotta hit och fikade. Jag gjorde mig till och bakade en kladdig chokladkaka och den blev nog fan kladdig...typ smetig. Gott men gud va jag fick onte i magen, det var nog inte riktigt bra att äta den så.


Nu är jag trött och ska sova. Märker att jag skriver slarvigt och jobbigt när jag inte har lust att skriva men ni får genomlida det ha ha ha. Måste ju uppdatera bloggen även när jag är trött. God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards