EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Shopping i Lund

Av Martina - 28 juni 2008 20:06

Yippie !!!

Shopping dag i Lund på Nova UTAN barn. Sofie kom och hämtade mig kl 08:30 och sen bar det av till Lund. På väg ner satt vi och planerade lite "husmakeover" Sofie har mycket ideer som hade varit kul att pröva. MEN det kostar pengar och säkert en massa övertalning hemma :-).


Vi kom fram typ 10 minuter innan det öppnade så vi fick stå snällt utanför med de andra nördarna och vänta. Där stod en man/gubbe med jätte pung det måste ha varit nåt typ av "jättepungbrock". Stackarn...


Jag hade ett mål och det var byxor. Har jättesvårt för att hitta byxor men den här gången tog det ungefär 15 min en kvart :-) så var det löst (Sofies förtjänst). Det var ett par mörkblå tajta jeans på JC. Sedan hittade jag en mörkblå top/tunika som man kan ha ett vitt linne under, också Sofies förtjänst. Hade nog bara kommit hem med linnen och leggings utan henne. Det blev en vit kofta också och ett par ljusbruna sandaler. Fin fint.


Vi lunchade också såklart och då blev det en bakad potatis med kyckling curry och PINJENÖTTER... smarrigt värre. Innan vi stack hem blev det även en kaffe latte och en choklad muffins (behöver ju lite socker kick ).


Det blev faktiskt en liten runda på bolagret innan vi begav oss. Hittade en jättefin och skön soffa till ett hyfsat pris. Måste hit med Martin så att jag kan visa soffan "live".


Självklart så hann jag att sakna min lilla familj. De är ju mitt allt. Martin hade satt upp våra nya lampor som vi köpte här om dagen, det blev himla fint. Dyra enligt mig, 439 kr stycket...men vi tänkte att man kommer ändå inte byta så speciellt ofta he he he.


Tack för en jätteskön dag med massa bra inköp Sofie!



 
 
Ingen bild

Linda

30 juni 2008 19:40

Snygga lampor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards