EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Helgen avklarad

Av Martina - 26 oktober 2008 20:30

Igår var vi en runda på stan. Vi skulle ha lite allt möjligt bl a  färg för jag skulle måla om adventsljusstakar var det tänkt. Det var mysigt att gå på stan. Mycket folk och fint väder. Vi köpte grönsaker på torget som vi skulle ha till kvällmiddan. Mina föräldrar och syster skulle komma och äta hos oss så vi fick ju försöka göra oss till lite:-).


Vi bjöd på klyftpotatis med svamp, morötter, palsternacka, blomkål, lök och rödbeta. Till det ostgratinerad kyckling. Det luktade sååååå gott. Man  fick välja på satziki eller fetaostcremefraiche till. Syrran hade gjort en kladdig chokladkaka som var på vinnande chokladkakeSM recept och jag kan bara säga MUMS. Den försvann fortare än snabbt he he he.


Idag har det målats. 3 träfärgade adventsstakar blev vita. Skönt att ha det gjort:-). Annars har vi tagit det lugnt. Syrran sov över tills idag så vi har fikat och snackat mest hela dagen. Nu har vi tänt brasen och ska titta på någon mysig sagofilm. God natt mina vänner.



 
 
Ingen bild

Linda

26 oktober 2008 21:07

Hej! Nu fattar jag varför du inte ville göra stämplar på dem! Trodde inte alls det var sådana ljusstakar du skulle måla! hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards