EmiliasFamilj

Alla inlägg under oktober 2008

Av Martina - 8 oktober 2008 21:05

Jag har typ nästan lovat att skriva oftare men mindre och med fler bilder men...


I fredags kom Sofie och Maja över så att flickorna kunde leka och vi kunde snacka bort några timmar. De är de perfekta gästerna förklaring följer: När jag gick ut och drog Emilia över gräsmattan (i vagnen) för att få henne att somna så gjorde Sofie lunchen...så underbart att komma in och få lunchen färdig på bordet :-).

Emilia hade pyamasen på till kl 13 den dagen...ups


I lördags var Martin och spelade golf med storebrorsan så jag stack till mina föräldrar. Det blev en kort visit för sen skulle vi käka middag tillsammans på Landön. Vi kikade lite på "stjärnor på is" shit va B det var men vem vet om några veckor kanske jag sitter bänkad framför det ändå.


I söndags åkte vi till IKEA i Malmö. Skulle inhandla lite nya möbler så vi hade släp och grejer med oss. Det var spöregn ute och jätte mycket folk inne. Vi sprang igenom hela alltet för att få tag i det vi skulle ha och komma därifrån snabbt. När vi kom ut var det fortfarande spöregn och nu stod det dessutom parkeringsvakter överallt pga den enorma folksamling som hade blivit...inte ett dugg stressande att försöka packa allt snabbt på släpet så att det inte ska hinna att bli blött samtidigt som bilar stod och väntade på att få ta över vår parkering och vattnet strilade ner in under våra tröjor och jackor... När vi kom hem började vi packa upp allt eftersom att kartongerna hade blivit blöta och började öppna sig själva. Kl 23 hade vi fått ihop en tv-bänk och det ändå med Emilias hjälp.


Mån och tis tog Martin semester så under måndagen fick vi hjälp av Sten (Martins pappa) att sätta upp möbler och lite sånt. Det var skönt att få upp gardinstängerna.


Under tisdagen blev det babysim och shopping av gardin... Jag skulle ju sätta upp mina nya gardiner i måndags och blev då varse om att det bara var en längd i paketet, kände mig sååååå dum. Men som tur var fanns de kvar så att jag kunde köpa en till. Vi beställde aldrig soffan vi hade kollat på för de kunde inte svara på vilken kvalite tyget hade och de lät allmänt skumma tycker jag. Får leta vidare:-(



Så onsdag idag...har varit hemma och tagit det lungt. Har småpulat lite med att sätta in saker i den nya hyllan. Emilia verkar ha ont i sina tänder. Biter hysteriskt i allt även i sina händer så vi får väl se hur natten blir...hon sover än så länge he he.


Nu ska jag också gå och lägga mig. Är faktiskt trött som f_n. God natt.





Av Martina - 2 oktober 2008 20:11

Mammaträffar, babysim och fikastunder om vartannat. Dagarna rullar på. Idag var vi hos Lotta och fikade, himla trevligt. På eftermiddagen körde vi och hälsade på på mitt jobb. Allt som oftast så glömmer jag att fota men jag ska skärpa mig. I vilket fall som helst så kan jag bara meddela att jag e proppmätt efter allt fikande och käkande.


Lovar att komma med lite intresantare inlägg efter helgen och framförallt med bilder... Hörs om nån dag. God natt

Ovido - Quiz & Flashcards