EmiliasFamilj

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Martina - 11 juli 2008 22:25

Jaha nu har jag inte bloggat på ett tag så det blir en kortfattad uppdatering med många bilder.


Min fd arbetskamrat Jeraya var och hälsade på med sina två barn Timmy och Jennifer. De är så himla goa och söta. Jennifer var med på beach handbollen idag, det gick bra hörde jag.


Vi har varit förkylda ALLA tre i omgångar. Emilia hade 38,8 i feber :-(.


Emilia har suttit i kundvagnen på Maxi för första gången när vi var och handlade vilket hon tyckte va skitkul.


Vi har varit på Ystads djurpark. Trevligt. Emilias vagn var fullpackad. Sen var vi och hälsade på släktingar i närheten. De hade fått kattungar, så himla söta.


Jag har varit och lunchat med min arbetskamrat Carro. Det blev sushi, MUMS. Sen tog vi en snabb runda på stan. Jag shoppade lite kläder som Emilia ska ha på fotograferingen.


Fotografering som sagt var. Det var himla trevligt och det blev jättefina bilder. Tack Martin Hejdesten.


Syrran har varit här. Vi grillade goda köttspett och körde lite filmkväll, "myyysigt".


 Jag har även hunnit med att träffa mammagruppen, alltid lika trevligt. Jenny i mammagruppen var med i tisdagens kristianstadsblad där hon blev utfrågad ang kristianstadsdagarna kul, kul. Efter mötet med dem så var det snabbt hem för att duscha och byta om för att sedan träffa arbetskamraterna. Vi träffades hos Rebba för att förfesta och äta lite. Sedan ut på stan för att dansa till Wisex. Jag var dock med på att äta och snacka skit för att sedan köra hemåt kl 23. Kort men jättetrevligt. Jag kommer att SAKNA dig Rebba när du slutar.


Vi har haft Emilias farmor och farfar som barnvakt medans vi åt på Åmund med Rolle & Lotta. Kan ge mina varma rekomendationer om laxen, den var supergod. Det blev en väldigt kort kväll men det var kanske tur i oturen för när vi kom hem så grät Emilia i högan sky. Det var den kvällen som hennes förkylning började.


Idag har Emilia varit feberfri men  dock väldigt snorig. Vi har varit i stan en runda. Funderar på lite fix i trädgården. Vi har funderat och planerat i några år men som vanligt så tar det tid innan rycket faller på hi hi. Tur kanske det för man ångrar ju sig ibland. Nu är det färdigt bak garaget i alla fall, skönt. Vi tog en liten runda ner till Landön det var himla "myyysigt". Nu e vi hemma. Emi sover, Martin tittar på golf och jag bloggar. Bella har förresten tagit över Emilias lekgym så där ligger hon nu hi hi.


Ska försöka blogga lite flitigare i fortsättningen... Men nu är det god natt!


Ovido - Quiz & Flashcards