EmiliasFamilj

Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Martina - 19 juli 2008 21:50

Nu har det gått ett par dagar sen jag skrev här på bloggen men ibland blir det så bara. Emilia är fortfarande förkyld och idag har även hostan slagit till. När ska eländet ta slut, tycker ju synd om henne.


Nu har två av Emilias tänder där nere kommit upp så vi har inhandlat tandborste och tandkräm. Tänkte göra så att hon får sitta och "leka" med den samtidigt som vi borstar tänderna så kanske det faller sig mer naturligt för henne att börja använda den själv sen.


Martin och Sten har påbörjat arbetet med vedskjulet, det kommer att bli jättefint. Nu är tak och stuprör på plats och en del av panelen. De ska slutföra jobbet imorgon. Gräset som vi sådde bakom garaget har blivit riktigt grönt det går undan det.


Idag har jag och Emilia varit i Linderöd och hälsat på mina föräldrar. Mamma och lillsyrran gjorde vinbärssaft och jag kan bara säga att den blev jättegod. Jag fick två flaskor med mig hem, gott gott. Balder kom nog på att han faktiskt älskar vinbär för han länsade buskarna. Först de röda men när han hittade de svarta så var de bara de som gällde. Han såg så himla gullig ut när han gick loss på vinbärsbuskarna.


Mina föräldrar bor en bit ut på landet i en röd liten stuga med jättestor lummig trädgård som omges av kohagar. De älskar att hålla på i sin trädgård.Det blir en hel del rundor till Östrasönnarslövs plantskola och till lite andra växthus. De har en väldig blandning av växter och många olika "rum" t ex kungasalen där de har hängmattor som de kan ligga i och titta ut över hagarna, japanska trädgården med vattenblänk mm


Nu är jag rätt så trött det har varit en lång dag och klockan är sent. Vi hörs snart igen. 

Ovido - Quiz & Flashcards