EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Kiviks marknad

Av Martina - 15 juli 2008 21:15

Igår gick Emilias första tand igenom så snart får man se upp så att hon inte biter oss he he. Förmodligen därför hon har fått feber och blivit lite dålig.Vi åkte en runda till EKO också igår, det blev inte så mycket mest en massa skräp som vanligt. Men en sak hittade vi som var himla bra och det var plackers. En påse för 10 kr billigt värre.

Emilia har fått sitt första kalas inbjudan kort, det var från Jonna. Det ska bli himla trevligt.


Idag har vi varit på Kiviks marknad och det har gått jättebra. Emilia har varit glad och snäll hela tiden det är så skönt att man kan vara iväg så. Vi körde inte förräns ca 12:30 så när vi närmade oss marknaden så var det suuuuuuuuuperlånga köer men det gjorde ingenting för det rullade framåt iallafall. Väl framme så fick vi jättebra parkering, samma sida som marknaden och ända längst upp skönt att slippa gå för långt med vagn och packning.


Inköpen blev som vanligt på Kiviks marknad en väska, lite nötter  och vykort. Sen blev det lite annat plock också så klart bla kläder och en "vindsnurra" till emilia och 3 diadem till mig.


Vi hamnade nere vid havet en stund där det var lite grillning och live musik. Det var "indianpanflöjtsmusik", otroligt vackert, jag bara rös. De hade fjäderskrud på sig och spelade och dansade med havet bak nedanför sig, sååååå vackert. Vi såg fler liknande sen men inte som var så duktiga. Jag ville köpa en skiva men jag är så djävla feg ibland så jag vågade inte gå fram för att fråga vad skivorna kostade. Jag var inte berädd att betala 200 för en skiva men kanske 150 ha ha ha.


Vi åt ju självklart god mat också. Martin tog en hamburgare och jag hade som vanligt svårt för att bestämma mig men det slutade med thaimat gott gott. Langos hade ju inte heller varit fel men det får bli nästa gång.


Nu ikväll har vi suttit och kollat på fotografier på Emilia som vi ska beställa. Hon är ju vårt allt och i våra ögon det vackraste som finns så det är svårt att sålla. Våra föräldrar vill ju också ha så vi får snart bestämma oss allihopa. Martins mamma är i Göteborg för tillfället så hon kan inte titta på bilderna förräns kanske till helgen så det ger ju oss ett par dagar extra att bestämma oss.


I morgon ska vi börja med vedskjulet men nu är det natti natti. Kram på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards