EmiliasFamilj

Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Dagar som bara susar förbi

Av Martina - 10 december 2008 21:03

Dagarna bara springer iväg...vart vet jag inte. I måndags hade vi föräldrargruppen här hos oss. Jag kan bara säga att jag hoppas att vi kommer att kunna behålla kontakten, om inte varje måndag så iallafall nån gång i månaden. Jag tycker att vi är en härlig blandning av personligheter som kommer bra överrens. Like you a lot :-)


Julgranen blev intagen och klädd måndag kväll..det blir bara tidigare och tidigare för varje år:-). Vi älskar julen och vill gärna njuta av den så länge det går men efter nyårsafton så känner vi oftast att nu är det dags för nya tider så därför ryker granen ut snabbt.


Igår tisdag var det avslutning på babysim för den här terminen. Vi dansade runt granen (i vattnet) och sjöng julvisor. Efteråt blev det glögg och pepparkaka. Det var himla mysigt. Vi har anmält oss till att medverka nästa termin också. Ska bli skönt att ha kvar någon aktivitet med Emilia även när jag börjat att jobba. Efter simmet gick jag och Sofie upp på stan en runda. Jag hittade ett par söta bruna byxor och en tröja till Emilia och så blev det en plychjacka eller vad man kallar det. Vi började hela shoppingen med mat på Trendie och sen blev det en fika på Duvanders innan vi körde hem.


När jag kom hem så var det bara 20 min tills mina svärföräldrar skulle komma för att passa Emilia ( för att vi skulle kunna storhandla i lugn och ro). Så det var snabb ihop plockning och sen bar det av till stan igen. Vi handlade, handlade, handlade och handlade. Efter att vi hade kommit hem och packat upp allt så beställde vi pizza och käkade ihop alla 5. När sedan Emilia var nattad så var jag så trött så att jag höll på att svimma.


Idag blev det en runda till mina föräldrar. Aldrig fel med mammas mat:-).

Vi käkade, fikade och sen gick vi upp till deras grannar för att hundarna skulle få leka av sig lite. Balder blev överlycklig. Haime bjöd på kaffe vilket man aldrig kan få för mycket av. Jag är ju en kaffekärring. Emilia fick en leksak av Haime . Det var en höna som spelade disco musik och snurrade rundor, sen stod den stilla och började att kackla och lägga ägg...Emilia tyckte att den var jättekul så stort tack!


Nu ska jag inte skriva mer, det var inte meningen att det skulle bli så traggit. Så...god natt på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 16 november 2009 16:15

Det blev rätt så mycket mat igår. Köttfärssås, köttbullar, korvstroganoff och kycklinggryta. Skönt att ha lite färdigt. Idag blir det lövbiff och en god sallad med tomat, gurka, isbergssallad, avocado, fetaost och rödlök. Ska ju försöka sköta mig lit...

Av Martina - 14 november 2009 21:50

Emilia spelar apa på studsmattan. Det blev en kanonträning ikväll.     Det blev en runda till EKO idag - och då går det inte att åka därifrån utan en Langos. mums       Fy fan va d det ser äckligt ut men gott ska det bli. Imorgon ska j...

Av Martina - 12 november 2009 22:17

    Vår dotter är badtokig. Det första hon säger när hon vaknar är Bada! Sen slänger hon av sig pyamas och blöja.          Vi skulle ha föräldrarutflykt på Tjugekull men vädret krångla och vi bangade ur så....det blev utflykt till Lokes ...

Av Martina - 14 juli 2009 22:06

    Emi på väg till Kivik där hon tyckte att det var lite läskigt med så mycket folk.     Stannade i en hamn på väg hem för att fika.     Kanelsnäcka och dricka...det var rena rama kalaset.     Puss vår lilla snäcka.     ...

Av Martina - 13 juli 2009 21:50

  Jag saknade min trippeltång (som e sönder) så jag lånade Lindisens. Tack för lånet.     Happy Carro på tivolit.     Härliga färger och glada tjut. Kan man bli annat än lycklig på ett tivoli (ironi)     Langos är ett måste på Kristianstadsdagarn...

Ovido - Quiz & Flashcards