EmiliasFamilj

Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Martina - 6 maj 2008 22:07

Nu ska jag göra ett nytt försök till att börja blogga. Idag har jag hunnit med både det ena och det andra. Började dagen med att slänga in dottern i bilen tillsammans med massa återvinnings skräp och sen bar det iväg till återvinningen. Har dragit på det länge nog.


När vi var färdiga där kände jag inte riktigt för att åka hem så jag ringde min arbetskamrat Linda Göransson och frågade om hon ville bjuda på en kopp kaffe och det ville hon. Trevligt. Det blev butterkaka, kaffe och lite tjejsnack.


Efter det körde jag hem och gjorde lite ny ersättning till Emilia och packade om väskan. Tog vagnen och gick bort till Lotta. Emilia skrattar alltid när hon ser henne himla gulligt tycker jag.  Lottas granne har köpt 5 höns och en tupp (bostadsområde)som jag var lite nyfiken på men de var knäpptysta när vi var där, så bättre tur nästa gång... Jag och Lotta satt och snackade skit en liten stund sen gick jag och Emilia hem.


När vi kom hem lagade vi mat: fiskpinnar och potatis, medans Martin klippte gräset och rensade ogräs. Å nu sitter jag här i soffan och försöker blogga lite. Martin har nattat Emi så nu återstår bara att se hur länge hon sover innan hon vaknar igen. Har gjort mat i fall att hon vaknar (vilket hon gör) inatt.


Förresten, jag har pratat med min kära syster idag. Hon kommer hit på fredag och sover över. Vi ska ju på dop i Älmhult på lördag. Vår kusin vitamin Emma ska döpa sin lilla Tilde som är ca 1mån yngre än Emilia.


Nej nu ska jag slappa en stund innan vi lägger oss. God natt !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards